marți, 2 septembrie 2014

Review Titan Fenrir EVO

Cum orice procesor suprasolicitat de aplicații puternice are nevoie de un sistem de răcire puternic, pentru a lucra la parametrii normali, astăzi vă voi recomanda un cooler din gama Titan, care pe mine sincer m-a impresionat. Însă, hai să lăsăm vorbăraia și lăsați-mă să vă prezint minunăția de Titan Fenrir EVO, unul din cele mai bune coolere de pe piață, cu un raport calitate-preț excelent.

Prezentare cooler Titan Fenrir EVO
Titan Fenrir EVO este un cooler foarte puternic, ultimul din seria Titan de altfel, ce se poate adapta oricărui tip de procesor și placă de bază, deoarece vine cu un kit complet de atașare pentru socketele AM2/AM3 sau din seria Intel, 775/1155/1156/1366. În cazul meu, am folosit acest cooler pentru un procesor Intel Core i5 750 pe socket 1156.

Din punctul meu de vedere, orice procesor nou cumpărat ar trebui să vina cu un asemenea sistem de răcire, deoarece coolerele stock sunt jalnice și o să vă convingeți de asta în cele ce urmează.

Ca și dimensiuni, vă pot spune că radiatorul este un monstru, și înainte de a-l achiziționa, va trebui să vă uitați cu atenție la carcasa voastră pentru a vă asigura că va intra.

Foarte multe detalii tehnice nu vă voi da, deoarece nici nu prea am ce sincer, este doar un cooler, așa că, haideți să vedem ce poate face acest monstru. Tot ce vă pot spune și consider că este important este că Titan Fenrir Evo vine cu un ventilator de 12cm, ce se poate monta pe radiator în funcție de necesitate, atât pe partea stângă cât și pe partea dreaptă. Deasemenea, coolerul vine echipat și cu pastă termoconductoare de calitate, Titan pe care va trebui să o puneți pe procesor pentru a permite o răcire cât mai eficientă.

BEFORE: Cooler stock, Intel i5
Cu regret vă spun, dar coolerul stock cu care vine Intel i5 este o panaramă. De altfel, nici nu îmi imaginez cum Intel, cu toată tehnologia lor, poate să pună pe un asemenea procesor de 700-800 Lei, Quad Core, un cooler stock de “tri-lei”. Sincer.

Motivul principal pentru care colegul meu și-a cumpărat acest cooler este că procesorul se încingea foarte dar foarte tare, undeva la 60-65°C. Nu mai vorbim de full load, unde atingea temperaturi de 80°C, suficiente pentru a opri calculatorul.

Să vă prezint un test, cu coolerul stock.
După cum puteți vedea, solicitat procesorul, a atins 80°C în mai puțin de 5 minute.

AFTER: Cooler Titan Fenrir EVO, Intel i5
După ce am atașat noul cooler procesorului, am reluat testele. Bineînțeles, după ce am mi-am format o impresie din documentație, am ajuns la concluzia că acest cooler ar putea să reducă temperatura cu aproximativ 10-15°C. Însă, ce a urmat, m-a impresionat: Coolerul nu a redus temperature procesorului cu 10°C, nici măcar cu 15 ci cu aproape 30°C!
Haideți să vedem testele

După cum puteți vedea acum, temperatura maxim atinsă, dupa 15 minute de funcționare intensă este de numai 52°C. Diferența de temperaturi este de fix 28°C. Enorm!

Concluzii
Probabil vă mirați de ce nu există rubrica Pro și Contra pentru acest cooler. Vă dau cuvântul meu de onoare că nu am găsit niciun defect la acest cooler, deși, ar fi unul foarte mic, dar nu este un minus propriu zis, și anume dimensiunea, în sensul că va trebui să vă uitați cu atenție la carcasă pentru a vă asigura că încape. În carcasa pe care l-am montat astăzi, a încăput cam la limită sincer.

Vă recomand oricând acest cooler. Prețul lui de vânzare pleaca de pe la 140 Lei, deci, este un preț foarte accesibil, având în vedere performanțele acestuia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu